Klaar voor de brugklas!

VAN BRUGKLASSER NAAR STUDENT

Het eerste jaar op de middelbare school ben je brugklasser. Spannend is het zeker, maar het is vooral ook heel leuk. Samen met je nieuwe vrienden en vriendinnen pauze houden in de aula, een eigen kluisje, je talenten ontdekken en heel veel nieuwe dingen leren.

Je vindt snel je weg op het Christelijk Lyceum. Hier helpen ook je mentor en de brugklasdocenten bij! Zo weet je mentor hoe je het beste je huiswerk kunt inplannen en je kan ook op school je huiswerk maken. We werken niet alleen uit boeken. Je gaat ook aan de slag met je laptop.

WELKE ROUTE PAST BIJ JOU!

Op het Christelijk Lyceum kun je terecht voor het gymnasium, het atheneum, de havo en de mavo. Afhankelijk van je advies kom je in één van de volgende brugklassen:

Tips van Sterre:

• Sta open voor nieuwe mensen
  • Gebruik je kluisje
  • Neem niet een te grote tas mee
  • Doe je best, meer kun je niet doen
  • Maak je geen zorgen
  • Vraag als er iets is hulp van jouw mentor
  • soms kan het ook even niet leuk zijn, dat is okay
  • Elke dag iets leren, is handiger dan alles in één dag
  • Blijf wie je bent
  • Enjoy and have fun!