Ons verhaal

Het Christelijk Lyceum is een school voor gymnasium, atheneum, havo en mavo. Je krijgt er naast uitstekend onderwijs alle ruimte om je talenten te ontwikkelen. We houden rekening met dingen die jij interessant en leuk vindt. Je hebt er niet alleen een leerzame, maar ook een leuke schooltijd!

Van brugklasser naar student

De eerste dag  in de brugklas kan best spannend zijn. Allerlei vragen spoken door je hoofd. “Heb ik de juiste school gekozen? Maak ik hier wel vrienden en wat vinden mijn nieuwe klasgenoten van mij?” Dan je eerste les, je eerste proefwerk en je eerste voldoende. Je klasgenoten worden vrienden en de school wordt je thuis. Je ontdekt vakken die je leuk vindt en ontmoet leerlingen buiten je klas. Op het vwo maak je kennis met de WON-akademie en op het gymnasium met de Da Vinci lessen.

Dan worden de leerstof, de toetsen en de presentaties ineens belangrijker. Het is tijd om beslissingen te nemen. Welk profiel ga je kiezen? Waar ben je goed in? En, oh help, wat ga je studeren? Lastig! Gelukkig bereiden we je daar goed op voor. En dan, weet je na jaren van leren eindelijk waarvoor je het allemaal doet. Van brugklasser naar student!

Lees meer over onze missie en visie in ons schoolplan.

Identiteit

Het Christelijk Lyceum is een Christelijke school. Dat betekent, heel simpel, dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn. Daarom gaan we eerlijk en open met elkaar om, luisteren we naar elkaar en veroordelen we elkaar niet. Kortom: er is een goede sfeer op school, waarin iedereen zich prettig voelt. Zowel leerlingen als medewerkers voelen zich er daarom snel thuis.

Speerpunten

Goed onderwijs

• Gepersonaliseerd leren: je hebt zelf invloed op wat je leert.
  • Loopbaanleren: we bereiden je optimaal voor op je vervolgopleiding.

Hoge kwaliteit

• Kwaliteitszorg: we doen ons best om de juiste dingen te doen en die dingen goed te doen.
  • Profilering: we bepalen focus in onze onderwijsactiviteiten.

Goed werkgeverschap

• Professionalisering: leren staat centraal, voor jou én al onze collega’s.
  • Persoonlijk leiderschap: iedereen is zelf aan zet!

Veluwse onderwijsgroep

Het Christelijk Lyceum maakt deel uit van de Veluwse Onderwijsgroep, een door talent en ambitie gedreven organisatie. Bijna 2.000 medewerkers maken zich sterk voor kwalitatief en uitdagend onderwijs voor ruim 13.000 leerlingen.