Atheneum of havo/atheneum brugklas

Heb jij een brede interesse en wil je later naar de universiteit? Vind je het leuk om onderzoek te doen? Kom dan naar het atheneum!

Stevig studeren en leuke dingen

Onderzoek saai? Nee joh! Op het atheneum leer je
iedere dag iets nieuws en doe je onderzoek naar de
dingen die je zelf wilt weten. En dat zit al in kleine
dingen! Je start in de atheneumklas of in de combiklas havo/atheneum.

Wil je je voorbereiden op het hbo of wil je later naar de universiteit? Tijdens het eerste jaar op havo/atheneum ontdek je welk niveau het beste bij jou past en wat je het leukste vindt. Vervolgens ga je na de eerste klas verder naar havo of atheneum.

Het atheneum past bij je als je een brede interesse hebt en je het leuk vindt om nieuwe dingen te leren. Daarna ben je helemaal klaar om naar de universiteit te gaan!

Leuke School

Sascha: “Als je van onderzoeken houdt, is het Atheneum de goede keus. Ik wil me graag goed voorbereiden op een universitaire opleiding. Mijn passie is natuurkunde en ik volg Anglia omdat ik heel graag in het buitenland onderzoek wil gaan doen. Je krijgt veel uitdaging en leuke opdrachten om aan te werken. Bijvoorbeeld tijdens de WON-lessen. Daar leer je onderzoek te doen. Ik werk nu samen met een vriendin aan de onderzoeksvraag: Waarom mensen liegen. Het Christelijk Lyceum is een leuke school. De sfeer is leuk, we hebben een leuke klas en de docenten zijn aardig. Ik kan er mijzelf zijn, en we hebben een fijne mentor: bij haar
kun je altijd iets kwijt.”

Won-akademie

Ben jij iemand die het naadje van de kous wil weten? Iemand die graag iets onderzoekt, wil weten hoe iets in elkaar zit en wil weten hoe en waarom iets wel of niet werkt? Dan zit je goed op het atheneum of gymnasium van het Christelijk Lyceum, één van de 50 WON-scholen in het land. Lees er hier meer over.

Talentklassen

We geven je alle ruimte je talenten te ontwikkelen door rekening te houden met dingen die jij interessant en leuk vindt. Zodat je niet alleen een leerzame, maar ook een leuke schooltijd hebt! Twee uur per week mag je daarom zelf kiezen naar welke speciale klas jij gaat: de Scienceklas, de Sportklas, de Kunstklas of Spaans. Lees er hier meer over.

Heb je nog vragen over het Atheneum?

Bel dan (055) 35 75 200. Vraag naar de atheneumcoördinator voor leerjaar 1 en 2, de heer Stijn Spikker, voor leerjaar 3 en 4, de heer Lars Olav Massa en voor leerjaar 5 en 6, mevrouw Martine Bierman.

Of mail naar: [email protected], [email protected] of [email protected]