Route>Havo (havo/mavo)

Heb je een havo-/mavo-advies en wil je hard aan de slag om door te stromen naar de havo? Dan past deze brugklas bij jou!

In de havo-/mavo brugklas werken we aan de hand van leerdoelen waardoor je een goed overzicht krijgt van wat je al kunt en waar je nog aan moet werken. Er zijn vaak leerdoelen op mavoniveau en op havoniveau. Zo wordt het steeds duidelijker voor je welk niveau het beste bij je past.

Na het eerste jaar kijken we samen met jou of je naar havo 2 of toch naar havo/mavo 2 gaat.
Aan het einde van jaar 2 maak je ècht de definitieve keuze: wordt het havo 3 of mavo 3?
Je kunt bij ons op school zowel je havo- als je mavodiploma halen.

Heb je nog vragen over havo/mavo-2 en mavo 3 en 4?

Bel dan (055) 35 75 200. Vraag dan naar mevrouw Jenny van der Vlies.

Mailen kan ook: [email protected]

Van Mavo naar Havo

Anne: “Ik wilde heel graag naar de Havo en met de havo/mavo-brugklas op het Christelijk Lyceum kon ik laten zien dat ik het kan,’ vertelt Anne. Alleen naar de resultaten van de Cito- of de IEP-toets kijken is niet voldoende. Op het Christelijk Lyceum zeiden de leraren tegen mij: “je kan de Havo echt wel aan! Maar het belangrijkste is jouw inzet, als je maar hard genoeg werkt, kun je heel erg ver komen.”

Talentklassen

We geven je alle ruimte je talenten te ontwikkelen door rekening te houden met dingen die jij interessant en leuk vindt. Zodat je niet alleen een leerzame, maar ook een leuke schooltijd hebt! Twee uur per week mag je daarom zelf kiezen naar welke talentklas jij gaat: de Scienceklas, de Sportklas, de Kunstklas of Spaans. Lees er hier meer over.

Vragen over de MAVO?

Heb je nog vragen over mavo 3 en 4?
Bel dan (055) 35 75 200. Vraag naar de mavocoördinator, mevrouw Jenny van der Vlies.

Mailen kan ook op[email protected]