Groep 7 en 8

Je laatste jaar in groep 8

In groep 8 heb je nog één of twee juffen of meesters en zit je de hele dag in één lokaal (behalve bij gym dan). Volgend jaar gaat dat allemaal nét even anders. Het kiezen van een middelbare school is spannend, maar vooral ook erg leuk!

Om een goede keuze te kunnen maken uit de verschillende scholen is het verstandig om naar de open dagen te gaan. Je ziet de school van binnen, maakt kennis met de leraren die er werken en je kunt voelen hoe het is om er rond te lopen.

Extra informatieavond

Wil je graag nog wat meer informatie of heb je de open dag gemist, kom dan naar onze informatieavond op donderdag 29 februari 2024.

Deze avond start om 19:30 uur. Inloop vanaf 19:15 uur. Wil uw zoon of dochter graag mee? Dat mag. Aanmelden voor deze avond is niet nodig!

De (online) informatieavond van 2021 is  via deze link terug te kijken. De meest gestelde vragen en antwoorden zijn hier terug te vinden. Natuurlijk kun je ook altijd contact opnemen via telefoonnummer 055-3575200 of stuur een mail naar [email protected]

Je eerste jaar op het Christelijk Lyceum

In de brugklas heb je voor elk vak een andere leraar en wissel je na elke les van lokaal. Gelukkig zijn er aan het begin van het schooljaar introductiedagen zodat je je klasgenoten en de school een stuk beter leert kennen. Ook heeft elke klas een eigen mentor. Je mentor zorgt ervoor dat je snel went aan de school, maar ook dat je je thuis voelt in je nieuwe klas.

Laptops en NDG

Op het Christelijk Lyceum moet elke leerling een laptop aanschaffen. De vaardigheden voor het omgaan met de laptop leer je bij het vak NDG (Natuurwetenschappen en Digitale Geletterdheid). Deze vaardigheden kun je dan ook bij de andere vakken weer gebruiken.

Misschien heb je al een laptop, maar als je die nog niet hebt zijn er twee mogelijkheden:

1. Je koopt de laptop zelf(Geen Apple of een Chromebook)
  2. Je koopt of huurt de laptop via The Rent Company

Als je zelf een laptop aanschaft raden wij ten zeerste aan dat die laptop aan de volgende eisen voldoet:

• Besturingssysteem: Windows 10/11(Geen Apple of Chromebook)
  • Processor: Intel i3 of AMD Ryzen 5
  • Werkgeheugen: minimaal 4GB
  • Opslag: minimaal 128GB (SSD)
  • Schermgrootte: 13,3 inch (alternatief: 11,6 inch)

Kom jij ook?

feb

Open Dag

feb

Informatieavond voor ouders en groep 8 leerlingen

Kennismakingsmiddag nieuwe brugklassers

Veel gestelde vragen

Wat staat je allemaal te wachten als je je aanmeldt op het Christelijk Lyceum?

We hebben het voor je op een rijtje gezet!

Wil je je aanmelden bij ons op school? Leuk! Vanaf dit schooljaar melden alle achtstegroepers zich gelijktijdig aan. Hierdoor maakt iedereen evenveel kans op een plek op de school van je keuze die ook past bij jouw advies.
Meld je aan in de week van 15 t/m 31 maart 2024. Op een later moment lees je hier hoe je dat doet.

Toelating

Als jij je voor 1 april hebt aangemeld krijg je in mei te horen of je bent toegelaten op het Christelijk Lyceum.

Welke klas?
Op de kennismakingsmiddag hoor je in welke klas je zit.

Kennismakingsmiddag
Op 26 juni 2024 kom jij ’s middags samen met je klasgenoten en alle andere nieuwe brugklasleerlingen op school om kennis te maken met elkaar en je mentor.

Introductiedagen
In het begin van het schooljaar ga je allemaal leuke activiteiten doen om elkaar nog beter te leren kennen.

Wat zijn de lestijden van het Christelijk Lyceum?

Het Christelijk Lyceum heeft twee locaties met elk een eigen rooster. In SomToday staan altijd de juiste tijden bij de lessen. De lestijden zijn te vinden in onze schoolgids!

In welke mate wordt er digitaal lesgegeven?

Onze brugklassen werken met BYOD (Bring Your Own Device,). Je werkt daarbij vanaf je eigen laptop of je kunt er een lenen via school. We werken op het Christelijk Lyceum ongeveer 50% met boeken en 50% met de laptop. Ook krijg je het vak NDG (Natuur en Digitale Geletterdheid).

Hoe houden wij contact met ouders/verzorgers?

Op twee momenten in het schooljaar is er voor jou en je ouders gelegenheid om met je docenten te spreken. Wanneer je ouders tussendoor een van je docenten willen spreken of hen iets willen vragen, kunnen ze altijd naar school bellen. De kans bestaat wel dat de docent aan het lesgeven is. Het berichtje van je ouders wordt dan aan hem of haar doorgegeven en de desbetreffende docent neemt zelf contact met hen op.

Hoe kan ik in contact komen met school of docenten?

Wil je meer weten over het Christelijk Lyceum tijdens een persoonlijk gesprek? Neem dan contact met ons op!

T 055 35 75 200

7301 EH Apeldoorn

Wij helpen je graag verder

Jachtlaan 108 Postbus 2939
7313 EC Apeldoorn 7301 EH Apeldoorn
Jachtlaan 108 Postbus 2939

The Rent Company

Het Christelijk Lyceum heeft een overeenkomst met The Rent Company. Hierdoor kunnen leerlingen van het Christelijk Lyceum een goede, robuuste laptop met een goede gerantieregeling kopen óf huren bij The Rent Company. Er zullen een aantal verschillende laptops aangeboden worden. De aangemelde leerlingen ontvangen nog nadere informatie over het aanbod voor komend schooljaar.

Hoe werkt The Rent Company?
Anglia

Op het Christelijk Lyceum kun je vanaf de brugklas tot aan je examenjaar deelnemen aan Anglia. Je kunt op je eigen niveau een certificaat halen dat internationale betekenis heeft. Anglia biedt wereldwijd op veertien verschillende niveaus examens Engels aan. Je wordt tijdens de Anglia-lessen grondig voorbereid op je examen.

Extra begeleiding nodig?

Als leerling kun je misschien met een probleem of vraagstuk te maken krijgen waar je misschien niet meteen een oplossing voor weet. Op het Christelijk Lyceum werken we daarom met een leerlingbegeleidingssysteem. Lees er meer over in onze schoolgids.

Ondersteuning & begeleiding

Je kunt jezelf zijn!