Open Leer Centrum

Zit je in de bovenbouw? Dan kun je terecht in ons Open Leer Centrum (OLC). In het OLC leer je plannen en eigen verantwoordelijkheid nemen. Het is een ruimte waarin ongeveer 60 leerlingen zelfstandig kunnen werken aan opdrachten voor een bepaald vak. Je kunt hier gebruikmaken van computers. In het OLC zijn geen leraren, maar wel toezichthouders. Ze verstrekken geen vakinhoudelijke hulp, maar houden toezicht en registreren je aanwezigheid. De ruimte is open van 8.10 uur tot 16.45 uur. In het OLC kunnen leerlingen uit de bovenbouw boeken lenen uit de schoolbibliotheek.

Vierde, vijfde en zesde klas

In de vierde, vijfde en zesde klas krijg je drie OLC-uren in de week, die je dus besteedt in het Open Leer Centrum. In deze uren werk je aan opdrachten voor bepaalde vakken. Je kiest zelf met welke opdracht je op dat moment aan de slag gaat. Zo leer je te plannen en te zorgen voor overzicht. Welke opdrachten moeten deze periode af en wat doe ik wanneer?