Talentklassen

We geven je alle ruimte je talenten te ontwikkelen door rekening te houden met dingen die jij interessant en leuk vindt. Zodat je niet alleen een leerzame, maar ook een leuke schooltijd hebt! Twee uur per week mag je daarom zelf kiezen naar welke talentklas jij gaat: de Scienceklas, de Sportklas, de Kunstklas of Spaans.

Kunstklas

In de Kunstklas krijg je twee extra lesuren per week met muziek, dans en toneel. In het eerste leerjaar leer je de basisdingen. Hoe sta je op het podium? Hoe werkt een choreografie? Hoe haal je adem? In het tweede jaar werken we aan een echte voorstelling (kleine musical) met zang, dans en toneel. In het derde jaar is het een keuzevak en laat je zien wat je in de eerste twee jaren geleerd hebt. Je bedenkt zelf bijvoorbeeld een toneelstuk, een choreo of je schrijft een lied. Dit alles laat je zien en horen in een voorstelling. Daarnaast bezoeken we ieder jaar met alle leerjaren Orpheus om inspiratie op te doen en te zien hoe professionals het doen.

Sportklas

In de Sportklas krijg je in klas 1, 2 en 3 twee uren extra sport per week. Je maakt kennis met allerlei sporten. Meestal gaan we daarvoor op pad. Een greep uit de activiteiten: trampolinespringen, mountainbiken, tennis, squash, golf, waterskiën en vechtsporten. Ook leer je samenwerken met anderen én zelf lessen organiseren. De Sportklas sluiten we in klas 3 af met een sportkamp.

Om deel te nemen aan de Sportklas hoef je niet extra goed in sporten te zijn. Het is ook niet nodig dat je van sport je beroep wilt maken. Iedereen die van sport houdt en zich wil inzetten tijdens de sportlessen, is welkom. Natuurlijk is het wel belangrijk dat je een goede basisconditie hebt en dat je goed kunt samenwerken met andere leerlingen.

Scienceklas

In de Scienceklas maak je kennis met allerlei interessante onderwerpen uit scheikunde, natuurkunde en informatica. We werken met modules. Dat zijn periodes waarin je je met een bepaald onderwerp bezighoudt. Soms gaat het daarbij vooral om logisch nadenken, zoals in de module ‘geheimtalen’. Andere keren zijn we meer praktisch bezig. In de module ‘allerlei proefjes’ bijvoorbeeld. Meestal zullen we denken en doen combineren, want zo hoort het bij natuurwetenschappen! Uiteraard gaan we ook op excursie.

Spaans

Hola! Als je het leuk vindt om Spaans te leren, dan is deze klas echt iets voor jou. Je krijgt twee uur per week les van een docent die je de beginselen van het Spaans leert. Voor je het weet spreek je al een aardig woordje Spaans. Diviértete!