Klachtenregeling

Als een aantal mensen samenwerkt, gaat er wel eens iets niet goed. Bijna altijd kan dat samen opgelost worden. Een heel enkele keer lukt dat niet. Wij vinden dat élk probleem, hoe vervelend ook, opgelost moet worden. Heeft u een klacht?
U vindt in onderstaand schema bij wie u terechtkunt.

KlachtVerwijzing naar
Situatie in een klasde mentor
Een mentorde teamleider van het team waarin de mentor zit
Een docentde teamleider van het team waarin de docent zit
Een conciërgede teamleider
Een teamleiderde directeur/rector
Een directeur/rectorde algemeen directeur VO
Sanctie opgelegd door schoolde teamleider, daarna de schooldirectie
Roosterzakende teamleider
Verlofaanvragenlokaal E0
Rapportende teamleider
Bevorderingde teamleider
Programma Toetsing en Afsluitingde teamleider, daarna de examencommissie
Ongewenste intimiteitende vertrouwenspersoon

Indien u bij de betreffende functionaris geen gehoor heeft gekregen, kunt u contact opnemen met de schooldirectie. Soms lukt het niet om een oplossing binnen de school te vinden. U kunt dan een klacht indienen. In de klachtenregeling leest u hoe de procedure rondom het indienen van een klacht eruit ziet.

Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC)
Stichting Onderwijsgeschillen,
Postbus 85191 
3508 AD Utrecht
T: 030 – 280 95 90
E: [email protected]
W: www.onderwijsgeschillen.nl