Bewust!Havo

Kiezen voor havo zou eigenlijk bewust moeten gebeuren. We willen niet dat je toevallig op de havo terechtkomt. Op het Christelijk Lyceum is er daarom een havo brugklas, zodat jij al in groep 8 kunt kiezen voor de havo. Bewust!Havo dus.

Speciale talenten

Kennis is handig, maar dan moet je wel weten wat je ermee kunt. Daarom werken we in de havo met leerdoelen. Die laten je precies zien wat je moet kennen en kunnen en wat er belangrijk is aan de leerstof. Daarnaast testen we deze kennis regelmatig tussendoor via leuke quizjes. Zo weet je waar je nog aandacht aan moet besteden voordat je de echte toets moet maken. Je krijgt dan ook vaak en veel tips van docenten, zodat het leren steeds beter en gemakkelijker gaat.

Bewust!Havo

Op het Christelijk Lyceum starten we in schooljaar 2018-2019 in het kader van Bewust!Havo met een havo-brugklas. Bewust!Havo staat voor betekenisvol, eigentijds, positief en op groei gericht onderwijs.

Veilig en goed op mijn plek

Indy: “Ik zat te twijfelen tussen vwo en havo en uiteindelijk heb ik toch voor havo gekozen. Ik vind het fijn dat we veel met leerdoelen werken en de tussentijdse testjes spraken me ook aan. Als je iets nog niet snapt, kom je daar eerder achter en met feedback van de docent of medeleerling kom je weer verder. Aan het begin van de les krijg je te zien en te horen wat je moet kunnen en kennen voor de toets. De docenten zijn hier heel aardig en ze zijn er echt voor mij als ik hulp nodig heb.”

Talentklassen

We geven je alle ruimte je talenten te ontwikkelen door rekening te houden met dingen die jij interessant en leuk vindt. Zodat je niet alleen een leerzame, maar ook een leuke schooltijd hebt! Twee uur per week mag je daarom zelf kiezen naar welke talentklas jij gaat: de Scienceklas, de Sportklas, de Kunstklas of Spaans. Lees er hier meer over.

Heb je nog vragen over de Havo

Bel dan (055) 35 75 200. Vraag naar de coördinator voor
havo/mavo 1, havo 1, havo/mavo 2, havo 2a en havo 2b, mevrouw Yvette Wegdam, [email protected]
havo 2c en havo 3, de heer Sjoerd Bergambagt, [email protected]